zondag 4 maart 2012

Creafamiliedag project


Hier is het dan, het project van de creafamiliedag.
Het lente kleedje met de techniek cinnamon.
Hierboven is de 4 seizoenen cinnamon van mijn moeder afgebeeld. Ik zelf heb het project nog niet afgerond :-(. Op zich kwam dit goed uit want nu konden mijn voorbeelden ter ondersteuning gebruikt worden.


Voor iedereen lag een pakketje klaar met alle benodigdheden voor het lente-kleedje. Uitbreiden tot 4 seizoenen is ook mogelijk want de patronen voor de winter, zomer, herfst zaten ook in het pakket. Het leuke van deze techniek is dat het heel vrij werkt en je dus zelf je fantasie de vrije loop kunt laten. Zo kun je ervoor kiezen om met alleen vilt te werken maar ook kan je met vilt en stof werken.
Er is ook geen beschrijving van steekjes, ook daarin is alles vrij, wil je kettingsteek, rijgsteek, feston, flanel gebruiken, het kan allemaal. Is de top klaar dan word er een laagje vulling tussen gedaan en daarachter een stukje stof. Vervolgens kan het 'doorpitten' beginnen. Dit maakt het effect 'cinnamon'.






Hieronder alvast een kiekje van mijn 2 kleedjes die af zijn. Zoals je ziet heb ik alleen vilt gebruikt.

Het idee is een beetje van onszelf en een beetje van Maggie ;-). We hadden vele ideeen maar toch bleef de vier seizoenen plakken. In het blad waarmee wij ook de cinnamon workshop in Putten hadden gedaan zag ik ineens 'het'. Nergens patronen te vinden natuurlijk, en dus zelf maar aan de gang gegaan om het op de goede maten te krijgen. Ook hebben we de tekst in het nederlands gedaan.

Al met al een super geslaagde en gezellige dag die veel en veel te snel voorbij is gevlogen. We werden verwend met allerlei lente presentjes. Tulpen van Ida, bloemen van Nettie, een rotan kip van Elien en Marije en fleurige eitjes van tante Sientje en Carla. Allemaal bedankt!



Tot het volgende blogje, die zal over de 'hartenswap' gaan ;-)

Groetjes Margreet

1 opmerking:

Gonny zei

Mooi geworden.
Fijne zondag verder.

Groet, Gonny