dinsdag 15 maart 2011

De 15 schapen


Zoals inmiddels wel bekend was ik afgelopen weekend op het eiland Texel. Heerlijk genoten van zon, zee, strand, eten en elkaar enzo. Maar we gingen daar niet zomaar heen, we hadden ook een doel. Dat was het ophalen van wol-katoen bij de TexelWool fabriek. ('t mannetje geloofde me pas toen de mevrouw met de kar en zakken aan kwam zetten). Het zijn gemalen wollen dekbedden wat ontzettend goed te gebruiken is als vulling voor de hobby. Het werkt wel iets anders als andere wol en het pluist wat meer maar daar is de prijs dan ook weer naar. 9 zakken van 4 kilo gingen er mee in de auto.
Heb me laten vertellen dat een schaap per scheerbeurt zo'n 2,5 kilo wol opbrengt. In dit geval is dat dus ongeveer 15 geschoren schapen wat we meenamen. Overigens van de 9 zakken, is er maar 1 voor mij ;-).


Groetjes Margreet

4 opmerkingen:

Carla zei

Wauw, wat een schapen ;-))) Heerlijk ik zie er nu al naar uit.
Dank jullie wel, liefs Carla.

Angela zei

waaaauuwwww wat een weelde!! hihi

rianne zei

Nou veel plezier met al het wol. Je hebt vast wel een idee wat je ermee gaat doen. Groetjes Rianne

Esther zei

Zo, dat zijn dus die 15 schapen.
Geweldig daar kun je leuke dingen mee doen, veel plezier ermee. Groetjes Esther.