zondag 28 november 2010

In de ban van Sinterklaas

Een heel aantal weken zijn mijn neefjes en nichtje al in de ban van Sinterklaas. Sinterklaasjournaal, babypiet en de schoentjesmat zijn niet meer weg te denken. Zelf ook inmiddels in de 'mood' volgen de sinterklaas specials elkaar op. De krans hangt in de gang, gemaakt bij Gemma in Gasselte.


En ook is de smink weer van mijn gezicht. Op het werk geholpen als hulppiet en kadootjes uitgedeelt. Het is zo'n fantastische om die kindertjes hun gelaatsuitdrukkingen te zien. De een is bang, de ander enthousiast, de derde verlegen en de vierde die geloofd niet meer en vraagt je het hemd van je lijf. Af en toe voel ik me ook wel vervelend, als de kindertjes onder de papa en mama's jas kruipen. Later realiseer ik mij dat het vroeger bij mij ook zo ging en is het wel weer oke.
Na de aktie op het werk ben ik nog even in pietenstijl naar mijn zus en zwager gelopen. De zak met pepernoten en kado's op de rug. Op de ramen geklopt, en daar kwamen heel voorzichtig de hoofdjes om de hoek. Ik wees naar de zak en de oudste durfde de deur open te doen. Ik vroeg 'ben jij Levi' en jahoor hij had het door. 'hahahah het is tante Margreet'. De middelste snapte het niet helemaal maar had het ook wel door. De jongste vond het maar gek, die bleef me aankijken totdat ik weer weg ging. Wat een giller!
 
Fijne zondag,
 
Groetjes Margreet

5 opmerkingen:

Esther zei

Wauwww wat een mooie krans, SUPER. En leuk dat je voor piet gespeeld hebt,groetjes Esther.

Corina zei

Je krans is super, ik heb zzzzo genoetn van je verhaal als zwarte piet, erg leuk om te lezen!!
Fijne week,
Groetjes Corina

Gera zei

HOi Mar,

Ben helemaal weg van de krans!! Prachtig is ie!!
En heerlijk je verhaal over zwarte piet zijn!! Geweldig!!

liefs, Gera

Elly zei

Dag Mar,

Een leuk verhaal heb je er van gemaakt, en een mooie foto van jullie op de kar.

Ben trots op je, liefs mamsie

Carla zei

Leuk hoor om de krans weer te zien ;-)))
Wat een geweldige belevenis is dat toch, piet zijn!! Voel het helemaal met je mee. Heerlijk dat de kinderen er zo van genoten hebben, hahaha. Liefs Carla.