maandag 15 maart 2010

Het paasmandje van afgelopen zaterdag




Dit paasmandje hebben we afgelopen zaterdag tijdens de creafamiliedag gemaakt met elkaar. Het zijn bestaande patronen van diverse atelier die mijn moeder en ik bij elkaar hebben gevoegd. Je ziet 2 paasrakkers van atelier Loesebeth, pluiskuiken van atelier Tintangel, 2 krokusbolletjes van Het kleine atelier, en 2 narcisbolletjes van Het kleine atelier. De eieren heb ik vorige week al gevilt. Nat gevilt met wol wat ik bij Hobbykelder Jasmijntje uit Assen had gekocht. Het was wol wat meer uit lagen bestond en dus heel fijn werkte. De eieren zijn ongeveer een halve centimeter dik en dus kon degene die hem wilde openknippen dat ook doen en bijvoorbeeld een kuikentje inzetten. Ik vond het zelf wel erg goed naar mijn zin geworden.

Dan nog een paar kado's

De eierwarmer van tante S, die ik gisteren al had laten zien met daarnaast de haan die Carla voor iedereen had gemaakt. Heb ze op de struisvogeleieren en emoe eieren gezet. Ze zijn overigens iets te groot die eieren maar wel erg mooi he? Ze zijn echt en ik wist niet dat gekleurde eieren bestaan sinds afgelopen weekend.


Ook kregen mama en ik nog eens dit leuke haas mandje. Het ruikt ook zo heerlijk, want de roosjes zijn van zeep. Helemaal te gek al die verrassingen. Het is wel ontzettend leuk om voor elkaar iets te maken, je weet namelijk dat het goed terecht komt omdat we allemaal zien/weten dat het met liefde handgemaakt is.

Een fijne week allemaal.
Groetjes Margreet

8 opmerkingen:

Roos zei

Bijna niet te geloven dat die roosjes van zeep gemaakt zijn...ze lijken zo echt, ik vind ze geweldig!

brigitte zei

Wat een leuk gezellig mandje.
De bolletjes lijken net echt en zo uit te komen.
De beestjes zijn lieve kadootjes en de rozen net echt.
dat ze lekker ruiken dat geloof ik gelijk.
Groetjes Brigitte

Corina zei

Wat heerlijk om elkaar zo te verwennen! Leuk mandje heb je gemaakt en wat een leuke dingen heb je gekregen, zo'n gezellig mandje.

Gera zei

Hoi Mar,

Wat een superdag hè?!
Zo kan ik nog weer mooi even spieken bij jouw paasmandje. Die van mij is ook bijna klaar. Erg leuk om te maken. Wat een leuk gezicht de kip en de haan op de eieren. Mooi zijn ze hè?!
Er zijn overigens nog veel meer gekleurde eieren (maar die van de emoe is volgens mij wel het grootste gekleurde ei). En leuk dat haasmandje!!

liefs, Gera

Esther zei

Wat een mooie dingen het mandje vind ik erg leuk. groetjes Esther.

angelina zei

ziet er allemaal super uit!!! en wat een leuk mandje heb je gekregen zeg!!! de roosjes ken ik wel... ze lijken zo wel heel echt!!!

liefs angelina

Carla zei

Leuk verhaal heb je ervan gemaakt Mar, je mandje is ook erg mooi geworden. Is dit diegene die was blijven staan?
Liefs Carla.

Lia zei

Dat paasmandje vind ik wel erg leuk. Wat ontzettend leuk zo'n creafamiliedag.

Groetjes,
Lia